Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het bos

Ga naar beneden 
+2
Serena
Cameron
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimevr 01 feb 2013, 18:39

Het leek me vrij natuurlijk dat ze op het college zat. 'Ja, inderdaad, dat denk ik. Allereerst wist je meteen waar ik het over had toen ik vroeg of je eerstejaars was. Daarnaast zie je er jong uit, en ligt dit bos vrij dicht in de buurt van het college. Wil je meer redenen horen?' vroeg ik lachend. Intussen bestudeerde ik haar. Hoe ze stond, waar ze naar keek, kleine bewegingen van haar handen, eventuele wapens die verborgen waren onder kleding. Ze leek iets te weten wat ik niet wist, en dat ze daar blij mee was. Nou ja, wat maakte het ook uit, iedereen had geheimen. Het zou een beetje hypocriet van me zijn om anderen geen geheimen of leugens te laten hebben, terwijl zo'n beetje mijn hele leven een leugen was. Zelfs mijn naam was een leugen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimevr 01 feb 2013, 18:46

'Er zijn niet veel andere magische colleges in de omgeving, of niet soms?' Ik lachte speels. Bovendien is dit bos ook vrij dichtbij Westerns Straat, dus het is praktisch een achtertuin. En ja, ik ben jong, maar garandeert dat mijn lidmaatschap van die school?'
Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Te veel variabelen Fai, veel te veel. Ik zal je één ding vertellen: Nooit gokken tenzij je 99% zeker bent.' Ik keek hem lang aan. Toen brak er weer een lach door. 'Maar vandaag is waarschijnlijk je geluksdag, want je hebt het helemaal juist.' Ik grinnikte zachtjes. 'Sorry, ik zat maar een beetje te kloten. Ik zit in 1B trouwens.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimevr 01 feb 2013, 18:55

In mezelf vloekte ik toen ze mijn argumenten een voor een ontkrachtte, maar haar lachen werkte aanstekelijk. Het duurde niet lang voordat ik ook mijn tanden bloot lachte. '1B? Daar zit ik ook in! Al heb je me waarschijnlijk niet gezien, want ik was een klein beetje aan de late kant.... Op tijd komen is niet echt iets waar ik goed in ben.' Ik lachte weer. Intussen was Yuki een paar passen naar voren gaan staan. Met haar kop scheef stond ze naar Airen te kijken, alsof ze haar keurde. Ze keek even achterom, naar mij, en toen weer terug naar het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimevr 01 feb 2013, 19:02

Ik keek in de doordringende ogen van de tijger. Die blik kende ik, ik had hem vaak genoeg bij Misha gezien. Elke keer als ik in gesprek was met een vreemdeling schonk ze hem die blik. Dat deden alle magische wezens. Dat was de enige reden dat ik verschrikkelijk ongemakkelijk werd van die blik. Niet dat ik dat snel wordt, maar die ogen, die sneden in je ziel. Ik trok mijn blik los van het dier en staarde de jongen aan. 'Ach, kan iedereen gebeuren.' Zei ik, een tikje emotieloos. Ik keek om me heen, naar de bomen en de bladeren en luisterde naar de ruisende bomen en fluitende vogels. Jeetje, wat hield ik van deze plek. Het was net als een bibliotheek, waar ik ook kwam, voor elke voelde ik een grote liefde. Dat gold dus ook voor open plekken, stil en ver weg van de andere mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 10:52

Met een duidelijk hoorbare grom stapte ze weer achteruit. In ons speciale taaltje bestrafte ik haar. 'Yuki, ben eens wat aardiger. Ze is misschien wel een vreemdeling, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ze slecht is! Begrijp me goed, ik hecht veel waarde aan je oordeel, maar ik probeer ook vrienden met mensen te worden, probeer me daar een beetje mee te helpen!' Mijn woorden en gebaren waren zacht maar medogenloos. Yuki keek me zo daarna zo zielig aan, dat ik niet lang boos op haar kon blijven. Ik legde glimlachend mijn hoofd op haar rug en woelde met mijn handen haar vacht door elkaar. Intussen zei Airen iets, maar daar lette ik niet echt op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 11:54

Plots klonk er een laag, onheilspellend gegrom achter me. Mijn lippen krulde zich automatisch. Misha.
Een van haar geliefde kwaliteiten voor mij waren haar onzichtbaarheid. Ze was altijd en overal, maar werd alleen gezien als zij dat wilde. Bovendien was ze fel. Een pittig dametje. Ik klakte met mijn tong en maakte met mijn hand een korte, wenkende beweging.
Ze zette een stap op het bladerdek van de open plek maar ze maakte geen enkel geluid. Langzaam en soepel gleed ze de open plek op. Ze liep niet, Misha glééd. Ze gromde kort en maakte met mijn mond een sussend geluid. Al snel voelde ik haar warme lijf tegen mijn benen aangedrukt. Ik lachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:08

Ineens draaide Yuki weg, en kromde ze haar rug. Ik liet meteen los. Naast Airen was een panter verschenen. Blijkbaar was dat haar dier, want ze toonde geen angst terwijl de panter tegen haar benen wreef. Ik vond het wel gek dat ik het dier niet aan had horen komen, maar gelukkig had Yuki haar wel opgemerkt, al zag ze de panter wel als een soort bedreiging. Ik bekeek het dier aandachtig. De panter was sierlijk, haar zwarte vacht glom en haar klauwen en tanden zagen er scherp uit. Prachtig, maar dodelijk. Ik denk niet dat ik dat dier zonder Yuki bij me tegen zou willen komen. 'Is dat jouw dier? Hoe heet ze?' vroeg ik aan Airen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:14

'Misha.' Ik liet mijn hand over de glimmende zwarte vacht glijden. Eigenlijk was zij de enige die mijn kon laten lachen, wat soms best raar was. Ik was met geen enkel mens zo close als met Misha. Met haar voelde ik me zekerder -als dat dan nog kon- en voelde ik me op mijn gemak. Ik was geen prater, en Misha al helemaal niet. Ik hield van rust, zij ook. Voor haar was het genoeg om gewoon naast me te liggen en in het rond de kijken. Ze voelde als de beste vriendin die ik ooit had gehad. Maar ja, ik had haar ook al mijn hele leven. Ik liet me op mijn hurken zakken en ruste met mijn rechterarm op haar rug. Ik kon haar zachtjes horen spinnen. Een laag, haast onhoorbaar geroffel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:24

Airen leek net zo goed bevriend met Misha als ik met Yuki was. Maar ja, dat hadden alle magiërs met hun dier, ten minste, alle magiërs die ik kende. Ik maakte een sussend geluidje om Yuki te kalmeren, tot ze uiteindelijk haar rug liet zakken. Ze leek nieuwsgierig naar de andere katachtige, maar ik hield haar stevig vast. Ik wist namelijk niet of Airen het zo'n goed idee zou vinden om Yuki en Misha kennis te laten maken. Misschien zou het uitlopen in een gevecht tussen de twee dieren, en dat wilde ik liever niet riskeren. Ik kroelde even achter Yuki's oren en een zacht rollend geluid kwam uit haar keel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:28

Ik volgde Misha's blik naar Yuki en ik grinnikte. 'Zin om kennis te maken?' Fluisterde ik in haar oor. Misha liet een klein, keurend geluidje horen.
'Maar blijf cool, begrepen?' Fluisterde ik. Niet dat ik dat haar nog hoefde te vertellen. Misha was dan fel en pittig, maar een ruziezoeker was ze allerminst. Het liefst ging ze gevechten uit de weg en bleef ze van een afstandje kijken. Als een ander dier haar uitdaagde, dan kroop ze liever in een boom.
Tenzij het om mij ging natuurlijk, dan was ze bereid om wat dan ook te doen.
En dat gold ook andersom.
Ik gaf haar een bemoedigend tikje op haar rug en langzaam maakte ze zich los van mijn zijde om nieuwsgierig haar hoofd te draaien en de tijger te bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:38

Het gespin hield meteen op toen de panter een stukje naar voren kwam. Yuki was meteen op haar hoede, al leek Misha niet aan te willen vallen. 'Kalm blijven, Yuki. Doe niets om haar uit te dagen tot ik zeg dat het mag.' zei ik in ons speciale taaltje. Ze gromde even bevestigend, en toen liet ik haar los. Heel langzaam, voetje voor voetje, liep Yuki in de richting van Misha. Ik hoopte dat ze zich vandaag wel geroepen voelde om te luisteren naar wat ik wilde dat ze deed, want ze kon nog wel eens ondeugend zijn. Maar de tijger leek zich goed te willen gedragen, al was het maar om Misha te imponeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:43

Misha zette voorzichtig nog een voetje voor de ander en ik ging relaxt op een steen zitten om te kijken. Dit zou niet uit de hand lopen, met Misha was dat haast onmogelijk. Ik keek naar Fai, die er een stuk zenuwachtiger uitzag dan ik. Ik grinnikte. Tja, Yuki had minder gehoorzaam gebleken dan Misha, daar lag het waarschijnlijk aan. Maar ook Misha was niet altijd even goed te controleren. Als ze wilde vechten, dan deed ze het ook. Totdat ik haar tot orde riep dan. Ze luisterde goed, maar er was nauwelijks sprake van een verschil in macht. Ze luisterde, maar het was normaal. Het was relaxt. Niet streng, niet onderwerpend, gewoon natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 12:57

Airen leek er het volste vertrouwen in te hebben dat alles wel goed zou komen, dus mijn eigen zenuwen verbaasden me een beetje. Ik moest er gewoon in geloven, en op Yuki vertrouwen. Ik haalde een keer diep adem, en werd meteen rustiger. De tijger stond nu nog maar een meter van de panter af. Yuki stond stil, met haar kop scheef, naar Misha te kijken. Ze was groter dan de panter, misschien ook sterker, maar ze wilde de confrontatie niet aan gaan. Ze deed nog een stap naar voren, niet dreigend, maar nieuwsgierig. Intussen raapte ik mijn staf op, die uit mijn hand was gevallen toen Yuki bovenop me sprong. de staf was langer dan ik was, en het fluorietkristal aan het uiteinde fonkelde in de zon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 13:04

Ik keek naar hoe Misha zachtjes haar kop tegen die van Yuki drukte en haalde toch opgelucht adem. Mijn blik gleed af naar Fai, die daar plots stond met een lange staf in zijn hand. Ik kneep mijn ogen een stukje samen. Het had een schitterende, heldere blauwe steen aan het uiteinde dat me deed denken aan fluoriet. Ik draaide mijn hoofd een stukje en lachte. Ik stond op en liep langs de twee dieren, zijn richting op.
Ik stopte enkele meters van hem af en keek over mijn schouder. Yuki en Misha liepen rustig een paar rondjes om elkaar heen, elkaar grondig onderzoekend.
'Blijkbaar kunnen ze het wel aardig vinden.' Ik lachte. Mijn blik gleed over zijn staf, die een dik stuk boven hem uitstak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 13:20

Mijn zenuwen verdwenen meteen toen Yuki en Misha elkaar aanraakten, en vervolgens rondjes om elkaar heen draaiden. Mijn gebruikelijke glimlach vond zijn plaats weer op mijn lippen. Toen gleed mijn aandacht weer naar Airen, die ook een stuk dichterbij was gekomen. 'Ja, schijnbaar wel.' antwoordde ik. Het meisje leek geïnteresseerd te zijn in mijn staf. Het was ook een mooi ding. De staf zelf was goudkleurig, rond het fluoriet zaten decoratieve vertakkingen en het kristal zelf leek zachtjes te pulseren. Ik liet mijn hand eroverheen glijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 13:40

Ik nam de staf nog eens kort in me op. 'Mooi exemplaar heb je daar.' Zei ik, mijn blik nog steeds vastgelijmd aan het voorwerp. 'Magisch?' Ik keek op in Fai's ogen. Het zou zomaar kunnen, maar zeker weten kon niet. Dus maakte ik gebruik van een bij mij minder populaire methode genaamd: vragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 14:22

Zou ik het haar vertellen? Hoe ik aan mijn staf kwam, en wat het eigenlijk was? Nee. Dit moest een geheim blijven. 'Dat zou je kunnen zeggen, ja.' antwoordde ik met een mysterieuze glimlach. Met een klein beetje magie had ik de staf gemaakt, en daar vervolgens met een bezwering mijn magische krachten in opgesloten, zodat ik die niet kon gebruiken zonder de staf. Voor mijn eigen bestwil, en die van iedereen om me heen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 14:26

Ik zag dat hij iets niet zei wat hij wel wilde zeggen, maar ik liet het erbij. Achter me hoorde ik een speelse grauw en ik zag hoe Yuki Misha een beetje uit zat te dagen. Ik zag haar kijken, denkend of ze mee zou doen of niet. Of ze haar chique, ice-queen act zou laten vallen of niet. Toen grauwde ze en sprong ze boven op de witte tijger. Ze rolde over de grond, speels miauwend. Ik stond lachend te kijken en toen ik mijn hoofd naar Fai draaide zag ik dat ook op zijn gezicht een lach stond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 14:34

Op dat moment werd mijn aandacht getrokken door Yuki. Ze daagde Misha uit voor een gevecht, niet super serieus, maar toch. Ik legde mijn hand even op mijn voorhoofd, mijn hoofd schuddend. Ze zou het ook nooit leren. Toen hoorde ik hoe de andere katachtige sprong, en ik moest lachen toen ze samen over de grond rolden. Dat onze dieren het goed met elkaar konden vonden betekende vast ook dat ik het met Airen zou kunnen vinden. Ten minste, dat hoopte ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 17:07

Ik keek weer terug naar de twee grote katten die stoeiend in het rond sprongen. Ik glimlachte. Dat was vaak een goed teken. De persoonlijkheden van de magiërs en hun dier was vaak een beetje gelijk. Hoe meer ze op elkaar leken, hoe betere vrienden ze vaak waren. Nou, dat garandeerde ook weer niets. Er is altijd een uitzondering op de regel. Maar met zijn grote lach op zijn gezicht leek Fai eigenlijk precies op zijn tijger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 19:44

'Denk je dat dit een goed voorteken is, dat Yuki en Misha het zo goed met elkaar kunnen vinden?' vroeg ik, na een tijdje in stilte naar de twee gekeken had. Heel langzaam aan probeerde ik dichter bij Airen te komen, vrienden te worden, en waarschijnlijk te proberen om een paar van haar spreuken te leren. En anders moest ik een andere magiër zoeken, al zou ik liever zo snel mogelijk de benodigde spreuken willen leren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 19:51

Ik keek hem aan. 'Je weet wat mensen over dit soort gevallen zeggen.' Ik lachte. 'Zeg een Fai, zin om een stuk te gaan wandelen? Die twee volgens ons van zelf wel.' Ik knikte kort naar de twee stoeiende katten verderop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 19:57

Ik knikte. 'Ik denk dat het nog lang kan duren voordat ze uitgestoeid zijn, maar ze zijn groot en oud genoeg om de weg hier te kunnen vinden.' zei ik, waarna ik nog een blik op de twee katten wierp. 'Welke kant wil je op?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 20:04

Ik gebaarde vaagjes naar het noorden. Ik had niet echt een bestemming, ik had gewoon zin om te lopen. Wandelen door een stil bos was bijna hetzelfde als mediteren. Ik trok een kort sprintje tussen de bomen door. Ik hield van het gevoel van de wind door je haren. het voelde zo vrije en vredig. Ik lachte en remde af om te kijken of Fai nog achter me was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fai

Fai


Aantal berichten : 230
Registratiedatum : 30-12-12

Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitimeza 02 feb 2013, 20:51

Zonder een waarschuwing te geven rende Airen weg. 'Hyuu! Wacht even!' riep ik, waarna ik me een klein sprongetje een draf inzette. Het duurde niet lang voor ik de heks had bijgehaald. Terwijl zij ineens afremde, rende ik haar omkijkend voorbij. Plots voelde ik iets hards voor me, en voor ik het wist lag ik op de grond voor de boom waar ik tegenaan was gerend. Ik zag sterretjes, maar toch stond ik lachend op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het bos - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos   Het bos - Pagina 6 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het bos
Terug naar boven 
Pagina 6 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: Omgeving van de school-
Ga naar: