IndexFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen

Deel | 

Het begintopic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Sam

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 18

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:04

Als ik naar de school loop, zie ik een meisje staan. Ik glimlach en strijk mijn kleren even recht. Ik stop mijn boog weg en loop naar haar toe. 'Uhh... Hey.' stamel ik verlegen. 'Ik ben Sam.' Ik steek mijn hand naar haar uit en zet een vriendelijke glimlach op. Ik houd mijn andere hand klaar om mijn boog te kunnen pakken, maar waarschijnlijk is het niet nodig. Het is hier vast veilig genoeg.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ghitta

Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 21

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:09

Ik schrok toen een jongen zomaar tegen me begon te praten. Ik bestudeerde hem eerst langdurig, voordat ik zijn hand durfde te schudden. Hij leek niet slecht, ook niet al te speciaal trouwens. Hij had een verlegen uitdrukking op zijn gezicht en leek heel vriendelijk. Maar dat zei natuurlijk niets. Schijn bedriegt. Waarschijnlijk was hij menselijk, dus ik zou hem aankunnen, mocht dat nodig zijn. Heel langzaam, en heel voorzichtig, stak ik mijn hand uit en schudde ik de zijne. 'Ik ben Ghitta,' zei ik met een schuchter glimlachje.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Elena

Aantal berichten : 29
Leeftijd : 17

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:27

Die lach...Ik kreeg een koude rilling die zich van mij oren tot mijn tenen voortbewoog. Ik hoopte echt dat er een elf bij mij in de klas zou zitten. Dan had ik iemand die me begreep, iemand die ik kon vertrouwen. 'Hoe heet je?' vroeg ik. Ik had het met mijn broertje afgesproken. Ik zou sociaal zijn. Ik zou proberen vriendinnen te maken. Maar... en zwarte heks. Ik keek haar weer heel even aan. In haar ogen zag ik een bron van afkeuring. Ik wist dat elven niet de populairste wezens waren. Maar of Zwarte heksen geweldig zijn.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Airen

Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:40

Ik trok een wenkbrauw op. Waar bemoeide deze elf zich mee? 'Airen.' Zei ik kortaf, zonder naar haar eigen naam te vragen. Ik kon wel aardig zijn, heus, ik kon het echt! Maar niet tegen dit soort mensen. Verlegen, eenzaam, lieflijk, naïef. Denkend dat de wereld goed was en dat alles positief zou uitpakken. Zo was de wereld niet, dat had ik geleerd. De enige mensen waar ik ooit vrienden mee was geweest waren andere, zwarte tovenaars. En een enkele keer een vuurspuwer, woestijnier of zelfs een mens. Andere wezens niet. Misschien omdat ik ze ook nooit een kans gegeven had. Ik keek weer opzij naar het meisje en schudde toen onmerkbaar mijn hoofd. Nee, ik kon geen vriendinnen worden met zo'n meisje. Dat pakte vast niet goed uit.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Elena

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:49

Ik keek op. Mijn ogen ontmoette even de hare maar ze keek snel weer weg. Ik dacht na. Zwarte heksen... ik had al een afkeer sinds mijn geboorte. Maar ik had nooit verwacht dat ik naar Tenebris mocht. Ik had me er nooit op voorbereid dat ik daadwerkelijk een zwarte heks zou tegenkomen, dat ik met een zwarte heks zou praten. Dat ik met een zwarte heks op een bankje zou zitten terwijl er langzaamaan wezens binnen druppelen. 'Ik ben Elena, Elena Backfield. En zoals je volgens mij al hebt gezien ben ik een elf' ik moest iets zeggen. Ik hoorde zelf hoe truttig het klonk. Zo was ik absoluut niet. Ik was niet truttig. Ik was Elena.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sam

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:53

Ik bleef vriendelijk glimlachen, toen ze twijfelde. 'Mooie naam.' Ik keek haar aan. Ze vertrouwde me niet, dus ik ontspande mijn andere arm, die klaar was om mijn boog te pakken. Meestal vertrouwen mensen je niet, omdat ze bang zijn dat ze je aanvallen. Dus ik was niet van plan haar aan te vallen. 'Elf, toch?' vroeg ik en bekeek haar van top tot teen. Ze zag er mooi en lief uit, maar voor hetzelfde geld was ze heel anders. Ergens was ik benieuwd naar hoe de school er vanbinnen uitzag, en wie mijn kamergenoot was. En niet een beetje benieuwd ook. Maar aangezien ik een mens ben, zouden ze me niet mogen, en zou ik, zoals gewoonlijk, een buitenstaander zijn. Maar wel een zelfverzekerde buitenstaander. En dat is beter dan niks.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Airen

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 13:56

Ik keek het meisje weer aan. Dit moment was erg ongemakkelijk, hoewel ik daar geen last van had. Ik voelde me zelden ongemakkelijk, beschaamd, verlegen of wat dan ook. Zo was ik gewoon niet. 'Ja, dat elf deel viel wel op.' Zeg ik. Ik staarde weer voor me uit, richting de plattegrond. Eigenlijk was het veel te onduidelijk, moest ik toegeven. Na een paar dagen zou ik de weg wel aardig kennen, ik had een goed gevoel voor richting. Maar nu, nu had ik geen flauw benul waar ik heen moest. Ik kon natuurlijk een spreuk gebruiken, maar daar zou de school niet blij mee zijn en ik had geen zin om op mijn eerste dag strafregels te moeten schrijven ofzo. Ik had het reglement eigenlijk niet doorgenomen en ik had geen flauw benul hoe streng ze hier waren. Ik zuchtte. 'Jij zult toevallig niet weten waar lokaal 104 is?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ghitta

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:00

Een oprecht glimlachje verscheen op mijn gezicht toen hij zei dat ik een mooie naam had. 'Dankje,' zei ik zacht. Ik ontspande een beetje toen zijn arm niet meer zo gespannen dichtbij zijn boog was. Minder kans dat hij me aan zou vallen. Ik knikte. Het liefst zou ik niet al teveel zeggen, maar hij was niet zo heel erg. Tot nu toe in ieder geval. Het tegendeel kon altijd nog bewezen worden. 'Jij bent toch een mens?' vroeg ik zacht.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Acro

Aantal berichten : 164

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:03

Ik wurmde me door de menigte, ik keek naar mijn voeten want ik wou niet tegen iemand opbotsen. Gelukkig was ik klein maar één meter 72, dus kon ik gemakkelijk tussen de mensen door wandelen. Even lette ik niet op waar ik wandelde en botste ik tegen iemand op. 'Ow sorry, ik lette niet op waar ik wandelde.' zei ik tegen hem, wauw. Hij is knap! Hij heeft prachtige blauwe ogen en zwart haar. Daar had ik geen tijd om over na te denken. 'Pff... het spijt me echt en eigenlijk weet ik helemaal niet waar ik heen moet en wie mijn mentor is en wie mijn klasgenoten zijn en...' ik stop even met praten, ik had maar door zitten ratelen en ik zag dat zijn gezicht verward stond... goed gedaan Acro... je bent echt een pro in knappe jongens wegjagen... ja, dat ben je.

Laatst aangepast door Acro op zo 30 dec 2012, 14:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sam

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:05

Ik bijt op mijn lip en kijk naar de grond. 'Een mens, ja.' Ik zucht even onhoorbaar. 'Maar niet ongevaarlijk.' Ik kijk haar even serieus aan, en kijk dan weer terug naar de grond. 'Ga je mee naar binnen? Ik wil graag mijn kamer eens zien.' Ik zet weer een vriendelijke glimlach op en loop naar de ingang. Voor ik naar binnen loop, draai ik me nog even om naar Ghitta, het meisje. Ik wenk haar. 'Kom.' Ik open de grote deur en loop een prachtige hal, waar al een aantal mensen zijn, maar nog lang niet iedereen. Zou mijn kamergenoot er al zijn, of ben ik de eerste?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Elena

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:06

Ik keek haar verschrikt aan. 'Jij zit dus ook in 1B?' het was niet echt een vraag, meer een antwoord. Ik zat met een zwarte heks in de klas. Een echte zwarte heks. 'Als we samen lopen is het makkelijker om te vinden...' Ik kon het niet geloven, dat ik dat echt had gezegd. Het was eigenlijk een excuus om niet alleen te hoeven lopen. Maar of lopen met Airen nou echt beter was. Het antwoord wist ik wel. Ik stond op. Ik opende mijn kleine, leren tasje. Ik pakte even gauw een bosbes en kreeg meteen een fijn gevoel. Ook viste ik de toelatingsbrief uit een vakje. Ik ontvouwde de plattegrond. 'Hier!' riep ik vrolijk, wijzend op de kaart. Iets te vrolijk.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sanbourne

Aantal berichten : 60

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:09

Na een paar verkeerde gangen ingelopen te zijn kwam ik uiteindelijk toch aan bij lokaal 104. Mijn richtingsgevoel was nog steeds een ramp en ik was ervan overtuigd dat dat ook nooit van mijn leven zou veranderen. Vooral als je naging dat ik verdwaald was met een kaart in mijn handen. De volgende keer zou het wel goed komen. Hoopte ik.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Airen

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:10

Ik keek gepikeerd op van haar vrolijke bui. Jeetje, was er iets mis met haar ofzo? Ik kon er werkelijk niet tegen als iemand te vrolijk was, ik ergerde me dood. Ik stond ook op en knikte als teken dat we samen konden lopen. We liepen de grote trappen in de hal op, richting het lokaal zonder nog een woord te zeggen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Serena

Aantal berichten : 271

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:11

Ik zuchtte zachtjes en baande me een weg door de menigte heen en liet me op een houten bankje zakken. Het gesprek met Cameron zat me nog steeds dwars en ik had werkelijk geen idee waarom. Zo meteen zou ik hem weer onder ogen komen en ik hoopte dat hij me niet meer zo boos aankeek zoals hij een paar minuten geleden had gedaan. Ik heb trouwens ook geen idee waar hij nu op dit moment kon zijn. Ik schudde kort mijn hoofd en hoopte dat mijn gedachten over hem weg zouden gaan. Maar dat deden ze niet, mijn gedachten bleven alleen maar bij Cameron en ik wou hem zo graag helpen. Alleen hij had geen hulp nodig. Opnieuw zuchtte ik en staarde ik nutteloos voor me uit. Af en toe zag ik nog een groene Nymf lopen en dat maakte me wel wat vrolijker.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Elena

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:15

Ik nam niet de moeite om iets te zeggen. Ik was blij dat ze er in ieder geval mee in had gestemd dat we samen zouden lopen. Ik keek mijn ogen uit. De school was prachtig. Weliswaar anders dan het knusse elfenschooltje. Maar het was mooi. 'Kijk! Daar is het!' riep ik vrolijk wijzend op lokaal 104. Airen's boze blik liet me lachen. Ik voelde me op mijn gemak. Airen was een zwarte heks en ik had nog steeds een grote afkeer tegen haar. Maar ik kreeg een goed gevoel van haar. Ik wist zelf niet waarom.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ghitta

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:15

Ik glimlachte lief. 'Ik heb er heus geen problemen mee dat je menselijk bent hoor. Mensen zijn niet automatisch zwakker dan de andere rassen die hier zijn.' Bovendien stelde het me gerust dat hij een mens was. Ze hadden geen speciale krachten en waren vaak betrouwbaarder dan anderen. Ik besloot hem toch maar te volgen en rende lichtvoetig achter hem aan. 'We moeten toch eerst naar ons lokaal? Om onze klas te ontmoeten?' Ik beet op mijn lip en praatte weer wat zachter. 'Ik zit in klas 1B.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Serena

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:20

Ik keek op toen ik me besefte dat ik eigenlijk naar het lokaal moest. Vlug sprong ik overeind en begon ik richting een richting te lopen waar mijn gevoel me naar leidde. Ik glimlachte toen mijn gevoel het goed had en zag in de verte een lokaal aankomen genaamd 104. Gelukkig was ik op tijd én had ik het gevonden. Ik haalde kort een hand door mijn haar en liep rustig mee in de menigte.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Caine

Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 25-12-12

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:20

Mijn ding heeft geen puntoren, bastaardje ;3
-
Ik zucht even grinnikend. 'Het maakt niet uit, ik heb hetzelfde.' zeg ik hoofdschuddend. 'Caine.' Ik kijk de hal rond. 'Ga je mee naar een iets rustiger stuk? Want hier kan ik echt niks.' Ik grinnik opnieuw, zachtjes, en loop naar een lokaal. In het lokaal is het een stuk rustiger, want zo te zien is er niemand. Ik draai me om naar de deur, waar de jongen door naar binnen komt. 'Hier is het tenminste rustig.' mompel ik en friemel een beetje aan het armbandje, dat ik lang geleden van mijn overleden ex heb gekregen. Het is altijd belangrijk voor me geweest, geen idee waarom. Maar het is me dierbaar, en dat blijft zo. Hoe dan ook.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Acro

Aantal berichten : 164

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:26

'Acro.' stel ik mezelf voor, hij zag er vriendelijk uit. Dus ik aarzelde niet om met hem in één kamer te zijn. 'Is dit het lokaal waar we moeten zijn? Want ik ben zéér slecht in aardrijkskunde.' lachte ik. Het leek alsof ik hem al lang kenden, terwijl het eigenlijk nog maar een minuut of 3 was. 'Dus.... welk wezen ben jij?' vroeg ik aan hem, hij zag er vriendelijk uit... en knap! Misschien sliepen we wel op één kamer... of misschien wel bij San. Bij wie wou ik eigenlijk het liefste zijn? Zo mocht ik niet denken... misschien zijn ze wel allebei hetero. Gewoon concentreren om vrienden te worden. Maar... hij zag er zo schattig uit. Ok, we zullen wel zien.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Angelina

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:30

Meer en meer mensen kwamen het lokaal in. Elfen en magiers waren makkelijk te herkennen, maar er waren ook een hele hoop wezens van wie ik niet precies wist wat het waren. Ik zat in een hoek, niemand scheen me op te merken, maar dat maakte me niet uit. Ik was weer druk bezig met de verf op mijn armen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Serena

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:33

Snel liep ik het lokaal binnen naar de kinderen die er al zaten. Er waren een paar met elkaar aan het praten en in de hoek zat een meisje op haar lichaam dingen te schilderen. Het zag er werkelijk prachtig uit. Snel liep ik naar haar toe en ging ik naast haar staan. "Wauw, dat ik echt prachtig. Ik ben Serena trouwens" begon ik met een glimlach op mijn gezicht. Je kon maar beter alvast wat vrienden maken en ze leek me wel aardig/
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sanbourne

Aantal berichten : 60

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:36

Ik liep het lokaal binnen en ging in mijn eentje aan een tafeltje ergens in het midden zitten. Als ik geluk had zou iemand zich bij me voegen en zou ik gelijk een echt goede vriendschap kunnen sluiten. En anders... Tja, anders was ik eventjes alleen, maar dat zou ook vast wel goed komen. Ik had erg veel geluk dat ik zo snel vrienden kon maken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Angelina

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:38

Ik keek op toen iemand tegen me begon te praten. 'Oh, eh, bedankt. Ik heet Angelina, maar je mag me Angie noemen.' antwoordde ik. Met een snelle beweging trok ik een zigzaglijntje over mijn pols heen. Het resultaat was niet helemaal zoals ik wilde, maar ach, het zag er goed uit, misschien zelfs beter dan in mijn hoofd.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Caine

Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 25-12-12

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:39

Ik glimlachte en ging op een van de tafels zitten, mijn voeten op een stoel. 'Bastaard, half Elf, half Mens.' Ik keek naar de jongen, Acro, dus. Ergens vond ik hem wel leuk, maar ook erg vreemd. Niet als de meeste jongens. Maar zelf was ik dat ook niet. Niet heel erg, in ieder geval. Nee, Acro was wat meer anders. Maar leuk anders. 'Misschien is het dit lokaal wel, wacht even.' Ik pakte een blaadje uit mijn zak. Ik had het rooster al uitgeschreven, met lokalen en al erbij. 'Als dit lokaal 104 is, dan zitten we goed.' Ik sta grijnzend op en loop naar de deur. Naast de deur hangt een bordje, dat "lokaal 107" aangeeft. 'Nee, we moeten iets verderop zijn.' zeg ik tegen Acro en kijk nog even naar hem.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Serena

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   zo 30 dec 2012, 14:41

Ik glimlachte naar haar en nam plaats naast haar en bekeek haar kunstwerk, "wauw hoe doe je dat?" vroeg ik geïnteresseerd. Ik keek kort de klas even rond en het viel me op dat er aardig wat knappe jongens bij me in de klas zaten. Kort glimlachte ik naar een paar kinderen en keek toen weer naar de beschilderingen op Angie haar arm.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het begintopic   

Terug naar boven Go down

Het begintopic
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: Rest van de school-
Ga naar: