Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het strand

Ga naar beneden 
+4
Sanbourne
Airen
Angelina
Admin
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 21-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Het strand   Het strand Icon_minitimeza 22 dec 2012, 18:27

Niet ver van de school vandaan is een prachtig strand te vinden. Er worden barbecues, kampvuren en feestjes gehouden. Natuurlijk wordt er ook gewoon in de warme zee gezwommen. Er kan ook gesnorkeld en gedoken worden, er bevindt zich namelijk een grote variatie aan vissen en waterplanten.

Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
https://magical.actieforum.com
Angelina

Angelina


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 26

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 18:23

Meteen nadat ik de klas uit was, zocht ik mijn weg naar het strand. Ik had het eerder al zien liggen, maar hoe ik er precies moest komen wist ik niet. Daarom haalde ik de toelatingsbrief uit mijn tas, want ik herinnerde me vaag dat daar een plattegrond van de school bij had gezeten. Na even gekeken te hebben, wist ik vrij zeker hoe ik moest lopen. Het was dan ook een kwestie van een paar minuten voordat ik op het strand stond. Even keek ik of er ergens een goed beschutte baai lag, waar niemand me kon zien. Ook al wisten meerdere mensen al dat ik een zeemeermin was, toch wilde ik niet dat het nog verder zou uitlekken. Het duurde niet lang voordat ik een plek had gevonden die aan mijn eisen voldeed, en meteen gespte ik mijn riem af en gooide ik mijn tas en zwaard in het zand. Vervolgens schopte ik mijn sandalen uit, en trok ik mijn topje en broek uit. Daaronder had ik nog een groene bikini aan, die ik gewoon aanhield. Toen rende ik de warme zee in, en het duurde niet lang voordat ik de tinteling voelde van benen die een staart werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 18:30

Ik zat in het zand, ogen gesloten, mijn benen over elkaar gevouwen in een kleermaterszit. Eindelijk, na lang zoeken had ik een plek gevonden waar ik heerlijk in rust kon mediteren. Mijn lippen mompelde onhoorbare woorden. Met de golven van de zee en de heerlijke stilte was mediteren het makkelijkst. Ik voelde mijn hoofd leeg worden en mijn geest terugkomen bij mijn lichaam. Ik mediteerde niet alleen om mezelf weer 'down to earth' te brengen, nee het had een veel groter belang. Als ik dit niet deed, dan bestond de kans dat ik de controle over mijn krachten kwijt raakte, en dat kon vreselijk zijn. Dingen gingen dan uit zichzelf vliegen, gingen stuk of nog erger, deden anderen pijn. Ik vervloekte dan per ongeluk mensen en het kon verschrikkelijk fout gaan. Verschrikkelijk. Plots werd het rustig kabbelen van het water onderbroken door een harde plons. Ik vloekte en opende geërgerd een oog. Een paar meters voor me lag een hoopje kleren en nog een eindje verderop lag een meisje in het water. Ik herkende haar gezicht meteen en vloog overeind.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angelina

Angelina


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 26

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:04

Een tel later lag ik languit in het water, terwijl mijn kieuwen zich vormden. Ik keek recht voor me uit, naar het strand, en zag tot mijn verbazing het meisje uit het bos. Schijnbaar zat ze daar al langer, en had ik haar rust verstoord. Ze keek in ieder geval niet blij. Stilletjes sloeg ik een paar keer met mijn staart, om dichterbij te komen. Op het punt waar ik nog net kon zwemmen hield ik op. Ik lag net lekker in het water, en had nog geen zin om eruit te komen. Daarnaast, in het water had ik een voordeel: Ze zou me zwemmend niet bij kunnen houden. Ach, waarom zou ik me druk maken om dat soort dingen? Echt slecht kon ze niet zijn, toch? Ik schraapte mijn keel. 'Sorry als ik je gestoord heb. Ik wist niet dat hier nog iemand was, en ik wilde gewoon zwemmen. Mijn naam is Angelina trouwens.' zei ik vriendelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:30

Mijn blik gleed van het gezicht van het meisje naar de vinnen die plaats hadden genomen voor haar benen. 'Krijg nou wat...' Een zeemeermin? Langzaam kwamen de blauwe stippen naast haar ogen tevoorschijn. 'Verdomme, dat ik dat niet zag!' Vloekte ik stilletjes. Ik keek haar met samengeknepen ogen aan en deed niet eens de moeite om mijn naam te geven. 'Waarom volgde je ons.' Sliste ik terwijl ik een centimeter van het water bleef staan. Ik voelde mijn bloed haast koken. Eerst achtervolgt ze me en dan verstoord ze lomp mijn meditatie. Dat is een ding teveel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angelina

Angelina


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 26

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:36

Toen ze dichterbij kwam zwom ik haastig een paar slagen achteruit. Misschien moest ik mijn gedachte van daarnet iets bijstellen: haar blik deed me vermoeden dat ze slecht was. En waarom ik haar volgde... Tsja, dat wist ik zelf niet eens. 'Ik... Ik volgde je omdat ik hopeloos verdwaald was, en hoopte dat jij me ergens heen kon brengen waarvan ik wel wist waar ik was.' antwoorde ik terwijl ik me klaar maakte om hard weg te zwemmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:39

'Wat is er mis met vragen?' Sliste ik. Ik kon haar niet uitstaan, verschrikkelijk was ze. Zo ging dat bij mij, je hoefde maar een ding fout te doen, een ding dat over de grens ging en ik had al een intense hekel aan je. Ik zag dat ze weg wilde zwemmen en kon maar net de neiging weerstaan om haar te vervloeken. Als ik van school getrapt wilde worden, gelijk de eerste dag, dan was dat wat ik moest doen. Ik staarde haar met samengeknepen ogen aan en wachtte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angelina

Angelina


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 26

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:44

Ik haalde een paar keer diep adem, met mijn kieuwen en longen tegelijk. Dat heeft een enorm kalmerend effect op me. 'Je was met iemand aan het praten, en ik wilde je niet storen.' zei ik zo dapper mogelijk. Ik zou haar niet laten zien dat ik bang voor haar was, nooit. En daarbij hoorde eigenlijk dat ik gewoon dichterbij kwam. Dus dat deed ik, zij het met tegenzin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:53

Ik kneep mijn ogen samen. Ik geloofde haar niet, het was gewoon een slap excuus. Ik had geleerd een vreemdeling nooit te vertrouwen, zelfs sommige bekenden niet. Toen zuchtte ik. Waar deed ik toch moeilijk over? Ik draaide me om, maakte een lusteloos gebaar met mijn hand en begon alweer weg te lopen. Ik stopte veel te veel energie in dit soort mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angelina

Angelina


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 26

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:02

Toen ze weg begon te lopen voelde ik een soort overwinningsgevoel in mijn borst. Toch zwom ik zover dat ik mijn benen weer terug voelde komen en ik het strand op kon lopen. 'Wacht, alsjeblieft!' riep ik. 'In het bos, ik vroeg je niet waar Rosia lag omdat ik je niet vertrouwde, niet omdat ik zag dat je met iemand aan het praten was!' Zo. Dat was er uit. Langzaam deed ik nog een paar stappen naar voren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:23

Ik stond stil en bevroor. Kijk, dat klonk geloofwaardig. Ik draaide me om en keek het meisje aan. Ik gaf er geen ongelijk, ik zou mezelf ook niet vertrouwd hadden als ik me voor het eerst zag. Ik was eigenlijk ook niet te vertrouwen. Ik grinnikte onhoorbaar en meteen scherpte mijn blik zich weer aan. Het was lang stil. Plots verzachte mijn blik. Ze sprak de waarheid, plots wist ik het zeker. Ik knikte. 'Goed dan, ik geloof je.' Weer een stilte. 'Ik ben Airen, trouwens.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Angelina

Angelina


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 26-12-12
Leeftijd : 26

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:32

Ze draaide zich om, en ik had de neiging weg te rennen, maar ik hield me in. Nu geen zwakte tonen, Angie zei ik in mezelf. in de stilte die volgde bekeek ik haar eens goed. Ik zag een zwart teken aan de zijkant van haar nek, en ik wist vrij zeker dat dat doorliep over haar rug. Een zwarte heks. Ik had dus gelijk toen ik haar niet vertrouwde. Niemand vertrouwde zwarte magiers. Toen ze zei dat ze me geloofde, knikte ik even, en toen was het weer stil. Niet zo'n enge stilte, als vlak daarvoor, maar een prettige stilte, opgevuld door het geluid van de golven. Airen. Dat was haar naam dus. Ik wilde iets terugzeggen, en ik zei het eerste dat in me op kwam. 'Airen, kom je mee zwemmen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Sanbourne

Sanbourne


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 27

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 21:45

Ik liep het strand op. Er waren slechts twee anderen, maar die waren een heel eind aan de andere kant van het strand. Mij maakte het niet uit. Eerlijk gezegd kwam het me zelfs best goed uit. Ik had liever niet dat iemand zag wat ik nu ging doen. Ik spreidde mijn handdoek uit op het warme zand, waarna ik mijn t-shirt over mijn hoofd heen trok. Langzaam liep ik naar de zee toe. Toen mijn voeten het koude water raakten bekroop een licht gevoel van angst en onheil me. Toch zette ik door, tot ik tot mijn knieën in het water stond. Ik moest en zou leren zwemmen. Het was echt te gênant dat ik het niet kon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Acro

Acro


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 25

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 21:54

Ik liep over het strand, met mijn tenen in het zand. Ik had mijn shirt onder mijn arm zitten. Ik zag in de verte twee mensen, wie zag ik niet. San stond in het water, tot aan zijn knieën, hij had een rare uitdrukking op zijn gezicht; 'Hey San!' roep ik naar hem. Ik vond hem wel leuk, maar Caine vond ik ook wel leuk. Ik wist nog niet wie ik het leukste vond, ik wou dat het anders was, maar dat was het niet. Wat was hij daar nu aan het doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sanbourne

Sanbourne


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 27

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:00

Ik keek geschrokken op toen iemand aan kwam lopen. Ik glimlachte toen ik zag dat het Acro was. 'Hoi Acro,' zei ik zenuwachtig glimlachend tegen hem. Het was wel een heel vreemd en stom toeval dat juist hij de persoon moest zijn die me hier zag in mijn gênante poging te leren zwemmen. Ik draaide me om en liep het water uit. Ik kon mijn poging maar beter meteen stoppen, zodat hij het niet zou zien. 'Hoe gaat het met je?' vroeg ik aan hem, toen ik dichterbij hem was gekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Acro

Acro


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 25

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:02

'Goed goed... het is hier goed weer, zin om te zwemmen?' vraag ik enthousiast aan hem. Hij was net uit het water gekomen, dankzij mij waarschijnlijk. 'Ik wil je niet tegenhouden.' zeg ik tegen hem en ik wijs naar het blauwe water. Het zag er lekker warm uit, niet te koud en niet te warm. Ik ga met mijn voeten in het water staan. 'Het water is perfe-ect.' zeg ik op een zangerige toon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sanbourne

Sanbourne


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 27

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:05

Inwendig begon ik keihard te schreeuwen. Waarom moest hij nu juist dit vragen. Ik beet hard op mijn lip, iets wat ik de laatste tijd echt steeds vaker leek te doen. Een slecht aanwensel, waar ik echt mee moest stoppen. Toen ik besefte dat hij op een antwoord stond te wachten, kleurden mijn wangen weer een paar tintjes roder dan normaal. 'Ik... Ik was hier niet echt om te zwemmen.' Ik verbeterde mezelf meteen. 'Nou ja, eigenlijk wel, maar ik was hier met het doel te leren zwemmen. Ik kan niet zwemmen,' zei ik zacht, bijna fluisterend, met rode wangen van de schaamte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Acro

Acro


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 25

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:08

Ik zag zijn wangen rood worden, zo schattig! 'Ohw... sorry.' zeg ik tegen hem. Ik kijk naar mijn voeten, waar allemaal zand tussen begon te kruipen. 'Maar... als je wilt kan ik je wel leren zwemmen... nou ja... proberen.' lach ik naar hem. Ik voel dat er kuiltjes in mijn wangen komen, iets dat ik haatte aan mezelf. Ik keek weer naar hem, de rode blos op zijn wangen begon te vervagen, wat ik wel spijtig vond aangezien het super schattig is. Ik beet op mijn lip, pff... hij was echt wel gespierd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sanbourne

Sanbourne


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 27

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:12

Ik hoopte echt dat mijn rode wangen snel weg zouden trekken, want als er iets was dat ik een complete ramp vond, was het mijn neiging om nogal snel te blozen. Het gebeurde me echt elke keer maar weer. 'Wil je dat echt doen?' vroeg ik met grote ogen. De kuiltjes in zijn wangen toen hij lachte vielen me meteen op. Dat had ik altijd al schattig... Ho! Stop Sanbourne! Zo mag je niet denken. 'Echt?' vroeg ik nogmaals. Ik had verwacht dat hij me uit zou lachen omdat ik niet kon zwemmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Acro

Acro


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 25

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:18

'Ja.. tuurlijk.' zei ik tegen hem. 'Persoonlijk hou ik echt van zwemmen en ik hoop dat jij het dan ook leuk zult vinden!' zei ik tegen hem. Ik lachte weer naar hem, al snel legde ik mijn handen op mijn wangen om mijn kuiltjes te verbergen. Ik haatte ze! Toen mijn mond weer een rechte lijn was wenkte ik hem, om te zwemmen moet je in het water zijn... 'Les één. Je hebt altijd water nodig als je wilt zwemmen.' ik lachte met mijn eigen grap, nog zo'n slechte gewoonte van me. 'Ok... slechte grap.' zei ik, terwijl ik mijn lach amper kon inhouden. 'Dus euhm... beweeg je armen alsof je het water uit te weg wilt scheppen.' zei ik tegen hem terwijl ik het voordeed, ik kon het niet zo goed uitleggen... maar mijn voorbeeld zag er wel goed uit, hoopte ik. 'En wet je voeten doe je dit.' Ik deed met één voet voor wat je met beide voeten moest doen. 'En... dan krijg je dit.' zei ik en ik deed het voor, in het water. Ik ging kopje onder en voelde hoe het water mijn haar en borstkas nat maakte. Ik kwam terug boven, als eerste deed ik mijn haar terug goed. 'Nu jij!' moedigde ik hem aan. Ik zag druppels over mijn sixpack naar beneden rollen, ik veegde ze snel weg.


Laatst aangepast door Acro op zo 30 dec 2012, 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Sanbourne

Sanbourne


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 27

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:22

'Als ik het kan ga ik er misschien vanzelf wel van houden,' zei ik glimlachend. Toen hij zijn handen op zijn wangen legde had ik de neiging om er iets over te zeggen, zoals dat ik zijn kuiltjes wel heel lief vond, maar dat zou vast een erg vreemde indruk op hem maken. Ik lag helemaal dubbel om zijn slechte grap, wat wel iets zei over zijn vreemde humor. Mijn humor was namelijk heel apart. Zijn voorbeeld zag er goed uit, hoewel zijn uitleg iets minder was. Ik beet op mijn lip en liep het water in, waarna ik hem, heftig spetterend, na probeerde te doen. Ik zonk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Airen

Airen


Aantal berichten : 255
Registratiedatum : 22-12-12

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:25

Angelina schreef:
Ze draaide zich om, en ik had de neiging weg te rennen, maar ik hield me in. Nu geen zwakte tonen, Angie zei ik in mezelf. in de stilte die volgde bekeek ik haar eens goed. Ik zag een zwart teken aan de zijkant van haar nek, en ik wist vrij zeker dat dat doorliep over haar rug. Een zwarte heks. Ik had dus gelijk toen ik haar niet vertrouwde. Niemand vertrouwde zwarte magiers. Toen ze zei dat ze me geloofde, knikte ik even, en toen was het weer stil. Niet zo'n enge stilte, als vlak daarvoor, maar een prettige stilte, opgevuld door het geluid van de golven. Airen. Dat was haar naam dus. Ik wilde iets terugzeggen, en ik zei het eerste dat in me op kwam. 'Airen, kom je mee zwemmen?'

Ik schudde mijn hoofd. 'Nee, liever niet.' Niet alleen had ik geen bikini bij me, ook was ik geen groot fan van zwemmen. Ik zat liever een beetje rustig niks te doen. Eigenlijk was ik geen groot fan van alle normale, sociale tienerbezigheden. Ik wist het al lang van mezelf, ik was anders. Ik maakte nooit afspraken eigenlijk, ik ging nooit uit. Ik zat meestal gewoon ergens in stilte in een hoekje, te lezen of te mediteren. En niemand leek dat te begrijpen. Ik draaide me om en keek over het strand. In de verte zag ik twee jongens in het water. Toen ik mijn ogen samen kneep en nog iets beter keek herkende ik Sam en Acro. Ik lachte kort. Het is een kleine wereld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Acro

Acro


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 25

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:27

Ik zag hoe hij zonk, fuck. Ik dook hem achterna en deed mijn ogen open, het zout van de zee pikte in mijn ogen, maar ik moest en zou hem vinden, ik zou zijn arm vast nemen en hem boven water halen. Ik zag hem, hevig spetterend, zinken. Ik pakte zijn arm en trok hem boven water. 'Je bent boven, je kunt stoppen met spetteren.' zei ik tegen hem, omdat zijn armen nog altijd in het rond aan het zwaaien waren. Toen hij niet stopte pakte ik beide handen vast. 'Je bent boven, je bent veilig.' zei ik tegen hem, terwijl ik in zijn ogen keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sanbourne

Sanbourne


Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 27

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:33

Zinkend naar de bodem schoten er verschillende dingen door me heen. Ik had ten eerste niet verwacht dat het water zo diep was. Ten tweede moest ik blijven spetteren, anders zou ik al helemaal naar de bodem zinken en misschien kon ik mezelf nog redden door te zwemmen, ook al kon ik dat dus absoluut niet. Ten derde moest ik mijn adem inhouden, wat ik natuurlijk ook niet volhield. Toen ik twee handen op mijn koude, natte huid voelde wist ik dat iemand me hielp, maar toch bleef ik spetteren. Tot ik uiteindelijk weer Acro's stem hoorde, al het ingeslikte water uitspuugde, en naar adem hapte. Het eerste wat ik weer zag toen ik bij zinnen kwam waren Acro's ogen. Ik begon weer te blozen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Acro

Acro


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-12
Leeftijd : 25

Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:35

'Je bent schattig als je bloost.' floepte ik eruit, fantastisch. Ik merkte dat ik zelf begon te blozen, wat me niet zo vaak overkwam. hij spuugde al het water uit, zou het goed met hem gaan? Ik keek weer naar mijn voeten, iets wat ik de laatste tijd veel doe. Komop kijk weer naar boven! Ik keek weer nar boven, in zijn mooie ogen. 'Je hebt... zo'n mooie ogen.' zei ik, en haar en huid en lippen en... stop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het strand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strand   Het strand Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het strand
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: Omgeving van de school-
Ga naar: