Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het zwembad

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 21-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimeza 22 dec 2012, 18:22

Het grote zwembad buiten op het terein van de school is werkelijk prachtig. Het water is er dus zout, zodat de zeemeermensen het kunnen sturen. En aangezien het het hele jaar door lekker weer is op Morana word het zwembad veel gebruikt. Er wordt in gezwommen, pootje gebaden of gewoon langs de kant gezeten.

Spoiler:


Terug naar boven Ga naar beneden
https://magical.actieforum.com
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 18:17

Daar stond ik. In mijn zwembroek, mijn tenen over de stenen rand gekruld. Ik boog en stukje voorover en staarde het water in. Dit was het diep deel, ongeveer 3 meter. Verderop was het minder, daar was het maar een meter. Langzaam liep het af tot je uiteindelijk niet meer kon staan. Mijn lippen onthulde een stiekem lachje. Een zwembad, dat is werkelijk geweldig. Ik kon niet wachten en was meteen naar mijn kamer gerend, had mijn koffer opengegooid en mijn zwembroek aangetrokken. Dit was het mooiste zwembad dat hij ooit had gezien. Er was niemand anders en het water was een gladde, ongerimpelde vlakte. Haast zonde om er in te plozen. Plots voelde ik een paar ogen in mijn rug prikken. Dat gevoel dat iemand je aanstaart. Langzaam draaide ik me om en keek ik terug. Een paar meter verderop stond een meisje met mooie grijze ogen en golvend rood haar. Ik lachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 18:30

De stenen waren aangenaam warm voor mijn voeten, warm, massief. In mijn ene hand een boek geklemd en in de ander een groot kussen dat ik in een kast op mijn kamer had gevonden bij het extra linnengoed. Onder een wit, zomers jurkje droeg ik mijn bikini. Het had even geduurd voor ik besloten had dat ik naar buiten wilde. Het weer was natuurlijk heerlijk, maar iets, en ik wist heus wel wat, had me tegen gehouden. Uiteindelijk had de drukte van het gebouw me toch naar buiten gedreven en nu de zon zo op mijn gezicht scheen wist ik dat het nog niet het ergste was. Op dat moment viel me de jongen, die aan de rand van het zwembad stond, op. Hij draaide zich naar me op, zijn donkere haar was door de wind wat door de war gewaaid en zijn ogen namen me in zich op. Ik zag een lach op zijn gezicht verschijnen, aarzelde even, maar glimlachte toen terug. Na opnieuw een korte aarzeling liep ik naar een van de enorme pilaren dichtbij het zwembad, maar wel in de schaduw, af en legde mijn kussen neer, waarna ik mijn rug tegen het koele steen van de pilaar liet rusten en mijn boek naast me neer legde, opnieuw even een blik op de jongen werpend.


Laatst aangepast door Amelia op zo 30 dec 2012, 18:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 18:38

Ik zag haar weer naar me kijken. Dat was mijn seintje om er op af te stappen. Ik had haar al gezien, in onze klas. Haar naam was echter onbekend voor me. Ik liet me tegenover haar in de kleermakers zit vallen en keek haar lachend aan. 'Ik geloof dat we elkaar nog niet kennen. Ik ben Cameron.' Ik nam het meisje kort op van top tot teen. Wat ze was, geen idee. In ieder geval dus geen nymf, zwarte magiër, elf of zeemeermin. Ze droeg een licht, wit jurkje en naast haar lag een boek. Mijn ogen bleven daar kleven. Een lezer, dat was leuk. Zelf hield hij ook veel van boeken, maar het zomaar oppakken deed hij niet, hoe graag hij dat ook wilde. Dat zou bijzonder onbeleefd zijn en hij maakte niet graag een verkeerde eerste indruk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 18:53

Ik volgde de jongen met mijn ogen terwijl hij naar me toe liep, al was ik lichtjes verbaasd. Ik glimlachte opnieuw even. 'Ik ben Amelia, aangenaam.' Ze bekeek hem even, een beetje nieuwsgierig. Ik zag hem een blik op mijn boek werpen en keek er ook kort naar. Er viel een korte stilte. 'Hoe vind je het tot nu toe?' vroeg ik terwijl ik mijn blik weer op hem richtte. Automatisch begon ik dingen in mijn hoofd te noteren - de manier waarop hij keek, de kleur die zijn haar en ogen in mijn blik hadden... Ik wilde dat ik de echte kleur van zijn ogen kon zien, maar een wee gevoel in mijn maag herinnerde me aan iets wat ik al lang wist. Ik glimlachte echter, het had toch geen zin om anderen er mee lastig te vallen en daarbij, het kon toch niet meer veranderd worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:19

'Het bevalt me wel, vooral het zwembad.' Ik grijnsde. 'Het is hier echt heel mooi, ik denk dat het echt geweldig gaat worden hier.' Ik zag haar mij uitgebreid bestuderen. Nu durfde ik wel. 'Wat lees je daar?' Vroeg ik nieuwsgierig terwijl ik voorover boog, in de hoop de titel vanaf hier te kunnen lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:28

Mijn blik verstrakte even toen ik zag dat hij de titel van mijn boek probeerde te lezen. Het was misschien ook stom geweest om een boek over kleurenblindheid mee te nemen naar buiten, waar natuurlijk ook gewoon mensen rond zouden lopen. Het was heus niet dat ze er verder ontzettend geheim over deed, maar mensen leken haar toch anders te bekijke zodra ze begrepen wat er aan de hand was. 'Schoolboek,' was haar gemompelde antwoord. Om hem af te leiden vroeg ze vlug verder. 'Wat ben jij, als ik vragen mag?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:35

Ik grijnsde. Ze wilde weten wat ik was? Ik grinnikte. Dan zou ze het te weten komen ook. Voordat ze met haar ogen kon knipperen veranderde ik in een ander lichaam. Een elf, Juogi genaamd, die ik lang geleden ontmoet had op een van mijn reizen. Ik glimlachte en zag haar schrikken. 'Rustig maar hoor.' Zei ik met de diepere, zwaardere stem die hoorde bij deze elf. 'Ik denk dat je nu wel door hebt wat ik ben.' Ik grijnsde. Ik liet mijn blik aandachtig nogmaals over haar heen glijden. De details sloeg ik als automatisch op in mijn geheugen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:14

Ik wist dat hij geen elf, zwarte magiër of zeemeerman was, dat leek in ieder geval niet logisch, dus ik had wel een idee van wat ik kon verwachten. Desondanks staarde ik hem een seconde lang verbaasd aan na zijn razendsnelle verandering, herstelde me vlug en knikte toen. Een transformer dus... 'Aha,' zei ik geamuseerd, 'interessant.' Het boek had ik voorzichtig een stukje weggeschoven, zo veel mogelijk uit zijn zicht. 'Een vriend van je?' vroeg ik, met een korte blik op zijn nieuwe uiterlijk, wat nu plots van een elf was, als ik me niet vergiste. Ik streek een haarlok uit mijn gezicht toen de wind die voor mijn blik had geworpen en glimlachte flauwtjes.

-
Argh, sorry, ik merk dat ik af en toe automatisch in de derde persoon verleden tijd begin te schrijven. Macht der gewoonte, haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:33

'Meer een oude bekende.' Ik lachte haar toe. In een flits was ik weer mezelf, of meer, wat ik mezelf noemde. De jongen die eigenlijk Jack Williams heette. Het liefst zou ik in nog veel meer wezens veranderd zijn. Ik vond het leuk om mensen verteld te laten staan, om ze te verrassen met hoe echt de replica's waren die maakte. Ik grijnsde. Nou niet ego gaan doen hé. Ik keek naar het meisje en zag haar bikini bandjes in haar nek. 'Kwam jij hier ook om te zwemmen?' Vroeg ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:43

Voor ik nog eens met mijn ogen kon knipperen was hij zichzelf weer, of wat ik voor hem hield in ieder geval. Ik staarde even naar het water voor ik antwoord gaf. De lichtgrijze kleur die het had was niet erg aantrekkelijk, maar ik negeerde het gevoel dat zich verspreidde door mijn lichaam - een soort afkeer, iets wat wilde dat ik er weg zou blijven. Maar ik kon niet eeuwig weg blijven vluchten van dingen die niet meer waren als vroeger. 'Een beetje. Ik moest vooral even weg uit de drukte,' verklaarde ik uiteindelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 22:19

'School is soms net een bijenkorf.' Ik glimlachte. Zelf had ik niet zo heel veel moeite met drukte, ook al moest ik toegeven dat een dosis rust zo nu en dan geen kwaad deed. Ik keek haar aan. Haar grijze ogen trokken mijn aandacht. Ze waren een beetje raar, bijna onnatuurlijk. Ik had nog nooit zulke ogen gezien. Ik trok mijn blik los en vroeg haar of ze zin had om een duik te nemen. Het was best wel warm, met de brandende zon op je gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimezo 30 dec 2012, 23:04

Ik merkte hoe mijn kaak even verstrakte na zijn vraag, maar verder waagde ik het niet om een kik te geven. Opnieuw een korte aarzeling, maar toen knikte ik kort, bijna stijfjes, al glimlachte ik flauwtjes om mijn ongemak te verbergen. 'Ja hoor,' zei ik en ik stond op. Ik glimlachte opnieuw even en trok toen het jurkje over mijn hoofd en legde het op het kussen en over het boek. Ik haalde diep adem en wenkte hem toen met een glimlachje en een rukje van mijn hoofd richting het zwembad. Zet je erover heen, het komt goed, het is gewoon water, het is gewoon water. Wees niet zo zielig. Ze dacht op het laatste moment nog aan haar kettinkje en deed dat voorzichtig af, liep terug, legde het op haar jurk en liep weer naar het zwembad. Ze ging rustig op de stenen zitten en liet haar voeten en onderbenen het water in glijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 12:27

Ik liet me het water in zakken en keek Amelia afwachtend aan. Ze leek niet echt zin te hebben om te zwemmen. Ik las tegenzin in haar ogen. Wat was het probleem, hield ze toch niet van zwemmen? Ik reikte mijn hand naar haar uit en keek haar aan met de liefste, betrouwbaarste blik die ik bezat. En geloof me, ik bezat nogal wat van die. Ik had veel kansen gehad om ze te oefenen, door de jaren heen. Hoewel er bijna nooit echt een lieve en betrouwbare gedachte achter schuil ging. Maar nu niet. Nu meende ik het echt. Ik keek haar vriendelijk aan en wachtte af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 17:02

Ik keek een tijdje naar zijn hand en vervolgens naar de blik in zijn ogen. De blik was oprecht vriendelijk, merkte ik lichtjes verbaasd op. Ik begreep niet waarom, hij kende me immers niet, hij wist niets van me, nog minder dan ik van hem. Ik wist dat hij een Transformer was, maar hij had niets teruggevraagd voor dat weetje. Misschien zou ik het feit dat ik een Vuurspuwer was nog kunnen gebruiken als excuus voor mijn tegenzin om het water in te gaan. Het was bijna jammer om zo te moeten denken - vroeger had ik van het water gehouden, van de manier waarop je gewichtloos was als je erin lag. Nu leek het vervreemd, een massa zonder bodem waar ik me gewoon in liet glijden. Het is maar water, maak er niet zo'n probleem van. Ik nam voorzichtig zijn hand vast. Zijn grip was vast, stevig. Ik glimlachte flauwtjes en liet me ook het water in glijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 17:33

Ik liet lachend haar hand los en dook onder water. Ik kwam een paar meter verder weer boven, helemaal nat. Ik schudde mijn haren wild uit en grinnikte. Weer zag ik die twijfelende blik in haar grijze ogen. Nog steeds verwonderde die kleur me. Nog nooit had ik iemand gezien met zulke ogen, en geloof me, ik had al heel wat mensen gezien. Ik zwom naar haar toe. 'Wat is er, hou je niet van zwemmen?' Ik toverde een vriendelijk lachje op mijn gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 17:40

Een snelle ademhaling was ervoor nodig om me te kalmeren zodra de grijze massa me omsloot. Nog steeds even zacht, licht, opgewarmd door de zon als ik me herinnerde. Afwezig draaide ik me naar Cameron om en ik kon een geamuseerd glimlachje niet onderdrukken. Hij was helemaal nat, maar zag er vrolijk uit. 'Nee, dat is het niet,' antwoordde ik vlug, om te zorgen dat hij geen argwaan zou krijgen, 'ik moest gewoon ergens aan denken.' Het was nog niet eens gelogen ook. Opnieuw een diepe ademhaling en ik sloot mijn ogen voor ik ook onder water dook. Zolang ik mijn ogen gesloten hield kon ik doen alsof het nog net zo was als vroeger. Misschien was het ook gewoon nog wel zo. Ik kwam vlak naast hem boven en glimlachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 17:45

Haar lange rode haren hingen nu nat langs haar gezicht. De slag die er eerst in had gezeten was nu weg, maar het maakte niet uit, ze zag er nog steeds even leuk uit. Ik lachte en dook weer onder water. Het liefst zou ik nu veranderen in een zeemeerman, maar ik wilde haar niet laten schrikken. De meeste mensen waren gehecht aan het gezicht dat bij iemand hoorde. Als ze dat gezicht kende en vertrouwde, dan vonden ze het meestal vreemd en onwennig als je plots iemand anders werd. Alsof ze niet leken te begrijpen dat het nog steeds jou was onder die andere huid, haren of wat dan ook. Dat konden ze niet zien, tot mijn grote spijt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 17:54

Ik keek hem even onderzoekend aan. De blik in zijn ogen was anders, maar ik kon niet helemaal vaststellen wat het precies was dat veranderd was. 'Dus, jij moet ontzettende zin hebben om in een zeemeerman te veranderen,' raadde ze, terwijl ze zich iets meer onder water liet zakken, maar hem nieuwsgierig bleef aankijken. Ze kon het wel begrijpen. Het moest geweldig zijn om te kunnen veranderen in andere personen, andere wezens, om te kunnen meemaken hoe de wereld er vanaf hun ogen uitzag, hoe zij de verschillende aspecten van de natuur meemaakten. Ze trok glimlachend haar wenkbrauwen op, bijna zeker wetend dat ze gelijk had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 17:57

Ik draaide mijn hoofd een stukje scheef en keek haar aan. 'Hoe wist je dat?' Was dit dan toch een witte heks met de bijzondere kracht om gedachten te lezen? Nee, die bestonden niet eens, alleen volgens legendes. En legendes zeiden niks. Ik lachte. Wat zou ze zijn? Als ze geen heks was, wat anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 18:45

Ik glimlachte opnieuw. Blijkbaar had ik gelijk gehad, maar ik haalde mijn schouders op. 'Ik wist het niet,' antwoordde ik en ik gaf hem een knikje. 'Doe maar, ik ben wel benieuwd.' Ik sloot mijn ogen, hield mijn adem in en liet met opnieuw even onder water zakken. Ik kon mijn haar langs mijn gezicht voelen wapperen, kort de stenen onder mijn voeten voelen voor ik mezelf weer omhoog duwde en boven kwam, Cameron verwachtingsvol aankijkend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 19:33

Daar stond ik. Nouja, staan ging niet echt meer. Ik voelde het water langs mijn vinnen glijden en lachte. Ik ging onder water en opende mijn ogen. Zachtjes haalde ik adem en voelde ik het water langs mijn kieuwen glijden. Toch was het soms wel gek. Ineens vinnen hebben en kieuwen bovendien. Ik lachte naar haar en zwom naar haar toe. Zou ze het gek vinden? Zou ze me zien als een vreemdeling, of zou ze doorhebben dat ik het nog steeds ben onder deze nieuwe huid. Meeste mensen begrepen dat niet.

Spoiler:


Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimema 31 dec 2012, 20:37

Even voelde ik weer die schok, toen er plotseling een heel ander persoon voor me zwom, maar toen veranderde dat en begonnen mijn ogen te glanzen. De blik in zijn ogen was echter voorzichtiger, twijfelachtig, al wilde hij het niet laten merken. Ik begreep niet helemaal waar hij bang voor was. Dat ik bang zou worden misschien? Daar had ik geen enkele reden toe. 'Je ziet er erg goed uit,' zei ik bevestigend en ik beantwoordde zijn lach met een glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cameron

Cameron


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 23-12-12

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimedi 01 jan 2013, 12:43

Een lachje brak door. 'Nou, ik kies dan ook niet graag de lelijkste mensen om in te veranden.' Ik haalde mijn schouders op. 'Tja, als je keuze heb, waarom er geen gebruik van maken?' Ik keek haar lachend aan. 'En jij ziet er ook alles behalve verkeerd uit.' Ik schonk haar een knipoog. Jeetje wat was ik opgelucht dat ze het goed opving!
Terug naar boven Ga naar beneden
Amelia

Amelia


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 24-12-12
Leeftijd : 25

Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitimedi 01 jan 2013, 13:30

Ik glimlachte een beetje opgelaten, mompelde een kort bedankje maar dook toen weer onder water. Het geluid van de wind en het geritsel van de bladeren verderop verstomden toen ik werd omhuld door het water. Ik hield mijn ogen ferm dichtgeklemd, ik wilde geen enkel risico lopen en vooral - ik wilde dit niet verpesten. Ik wilde niet dat de eerste persoon waar ik een gesprek mee voerde me meteen als een gek zou aanzien als ik in paniek raakte. Dat zou dan de hele school doorgaan en binnen de korste keren... Niet zo dramatisch, het komt wel goed. Ik hield mijn adem zo lng mogelijk in, kwam toen weer boven en streek het haar uit mijn gezicht. 'Wat vind je het leukst om in te veranderen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het zwembad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het zwembad   Het zwembad Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het zwembad
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: Buiten op het schoolterein-
Ga naar: